onsdag 28 januari 2009

måndag den 12 januari 2009
Måndag
Idag är det måndag och klockan är nu 16.23 och jag har precis kommit hem från Sofia, och på vägen hem hämtade jag upp Hounken från jobbet.Dagen började av ett ljuvligt God morgon, sedan kom en nyvaken Sofia hoppandes fram till soffan, då jag hade sovit över hemma hos henne, för att hjälpa henne till sjukhuset.Så halv elva ungefär bar det iväg till huset framför för att boka tvätt tid och sedan iväg till sjukhuset för att plåstra om hennes ben. Det var lite otäckt de klippte bokstavligttalat i hennes ben. Men så duktig som Fia är så klagade hon inte utan gjorde några små ansiktsminer men inget mer än de. Den kvinnan är otrolig, hon klagar då aldrig, vi pratade om hennes ben och då sa jag att jag tyckte att hon var ”duktig” som aldrig klagade och då sa hon:” ja, jag vet jag klagar inte så mycket, men det är för att jag vet att det finns så många andra som har det så mycket värre”. GOD WOMEN! Ge henne en Oscar eller något! Ja sen blev de tvättning i hennes tvättstuga för båda två och nu sitter jag här JHennes pojk kommer i morgon, David, jag hoppas att det får mysigt!=)Och idag, ja vad ska man göra idag, ska vänta på att Tony vaknar sen ska han få komma hit på kaffe och sätta in våran tvättmaskin så jag kan börja tvätta, vilket kommer gå fort för det ska bara borras i skåpet sedan ska avloppslangen i där i den där konstiga smala tippen, sen är allt annat redan klart =)Ska bli riktigt skönt att få in den, sen är det bara diskmaskinen och en kamera sen är allt på topp!(Förutom att vi ska komma till skott att tapetsera men de kommer nog dröja ett tag med tanke på den lilla händelsen som kommer om några månader.) =)
Nu ska jag se simpsons och INTE gå ut på balkongen, de går sig inte! Så jag får ta mig ett glas saft istället.
X o x o
S

Inga kommentarer: